VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

 

obchodní společnosti

CAPRICORN R.E.D., s.r.o.

se sídlem Mlýnská 22/4, Bubeneč, 160 00 Praha 6

identifikační číslo: 04422325

zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 247316

pro služby nabízené prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.vipuklid.cz

ÚVODNÍ USTANOVENÍ

    1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) obchodní společnosti CAPRICORN R.E.D., s.r.o., se sídlem Mlýnská 22/4, Bubeneč, 160 00 Praha 6, identifikační číslo: 04422325, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 247316 dále jen „CAPRICORN R.E.D.“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé na základě smlouvy o zajištění úklidu (dále jen „Smlouva“) uzavírané mezi CAPRICORN R.E.D. a objednatelem (dále jen „objednatel“) prostřednictvím internetového obchodu CAPRICORN R.E.D. na webové stránce umístěné na internetové adrese www.vipuklid.cz (dále jen „webová stránka“).
    2. Tyto VOP se použijí přiměřeně také pro vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě Smlouvy uzavírané mezi CAPRICORN R.E.D. a objednatelem jinak než prostřednictvím internetového obchodu CAPRICORN R.E.D. na webové stránce.    
    3. Službami se rozumí pro účely těchto VOP poskytování služeb úklidu a čištění (dále jako „Úklid“) 
    4. Orientační nabídka typů Úklidů a orientační nezávazný ceník jsou k nalezení na webové stránce. CAPRICORN R.E.D. si vyhrazuje právo nabídku i ceník Úklidů měnit.
    5. Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat ve Smlouvě. Odchylná ujednání ve Smlouvě mají přednost před ustanoveními VOP. Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce. 
    6. Objednatel bere na vědomí, že CAPRICORN R.E.D. ve svém běžném obchodním styku uzavírá s větším počtem osob smlouvy zavazující dlouhodobě k opětovným plněním stejného druhu s odkazem na obchodní podmínky. Stejně tak bere objednatel na vědomí, že z povahy závazku vyplývá již při jednání o uzavření Smlouvy rozumná potřeba pozdější změny těchto VOP. Za této situace objednatel souhlasí s tím, že v případě Smluv, jejichž předmětem je opakované provádění Úklidu, je CAPRICORN R.E.D. oprávněna změnit VOP s tím, že takovou změnu je povinna oznámit objednateli na e-mailovou adresu uvedenou v poptávkovém formuláři. Objednatel je následně oprávněn Smlouvu s poukazem na změnu VOP vypovědět s účinky do budoucna, a to ve lhůtě sedmi pracovních dnů s tím, že výpovědní doba bude činit v takovém případě čtrnáct pracovních dnů. V případě, že tak objednatel neučiní, vyslovuje s novým zněním VOP svůj souhlas a Smlouva pokračuje dále se změněnými VOP.

UZAVŘENÍ SMLOUVY

    1. Předmětem Smlouvy je závazek CAPRICORN R.E.D. provést na místě specifikovaném ve Smlouvě Úklid a závazek objednatele uhradit CAPRICORN R.E.D. cenu za zajištění Úklidu (dále jen „cena“).
    2. Informace vztahující se k Úklidům umístěné na webové stránce jsou informativního charakteru a mohou se měnit, přičemž tato změna není důvodem k odstoupení od Smlouvy či reklamaci (viz čl. 6 a 7 níže).
    3. CAPRICORN R.E.D. uzavírá s objednatelem Smlouvu vždy za individuálně sjednaných podmínek. Cena za Úklid uvedená na webové stránce je vždy pouze orientační s tím, že cena za konkrétní poptávané plnění bude vždy předmětem individuální kalkulace, která bude objednateli zaslána v reakci na jeho poptávku učiněnou prostřednictvím poptávkového formuláře na webových stránkách. V případě uzavřené Smlouvy je vždy platná cena stanovená kalkulací CAPRICORN R.E.D. a akceptovaná objednatelem při uzavření Smlouvy.
    4. Objednatel poptává provedení Úklidů prostřednictvím poptávkového formuláře na webové stránce, kde si vybere požadovaný den a čas provedení Úklidu a požadovaný typ Úklidu. Součástí poptávky je i poskytnutí bližších informací o prostorách, ve kterých by měl být Úklid proveden, zejména:
  • adresa, na které se nacházejí, 
  • podlahová plocha jednotlivých místností, ze kterých sestává místo Úklidu,
  • rozsah znečištění místa Úklidu, zejména pokud by šlo o mimořádně silné znečištění nad obvyklé poměry, 
  • požadavky na speciální péči, případně další údaje podstatné pro vypracování nabídky, včetně cenové kalkulace.
  1. Při vyplňování poptávkového formuláře je objednatel povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje, a to včetně těch uvedených v čl. 2.4 těchto VOP. Poptávkový formulář obsahuje dále následující informace /povinné údaje/:
    1. jméno a příjmení, adresa, datum narození nebo identifikační číslo objednatele,
    2. telefonické a e-mailové spojení,
    3. informace, zda objednatel objednává služby v rámci svého podnikání, nebo v pozici spotřebitele,
    4. informace, zda objednatel preferuje hradit cenu za služby v hotovosti na místě Úklidu před jeho započetím, bankovním převodem nebo platební kartou.
  2. Vyplněný poptávkový formulář odešle objednatel CAPRICORN R.E.D. kliknutím na tlačítko „Odeslat“. Údaje uvedené v poptávkovém formuláři jsou ze strany CAPRICORN R.E.D. považovány za správné a úplné. V případě že by byly jakékoliv údaje uvedeny chybně, je objednatel oprávněn a současně povinen oznámit takovou skutečnost CAPRICORN R.E.D. prostřednictvím online rozhraní na webové stránce nebo e-mailu. CAPRICORN R.E.D. potvrdí obdržení poptávkového formuláře objednateli Úklidu, a to na adresu elektronické pošty objednatele uvedenou v poptávkovém formuláři. Následně si CAPRICORN R.E.D. buď vyžádá doplnění údajů, nebo pokud je považuje za dostačující, vypracuje do jednoho dne nabídku obsahující potvrzení dne a hodiny zahájení Úklidu, cenovou kalkulaci, specifikaci Úklidu, platební metodu a označení doby, po kterou je nabídka platná (dále jen „závazná nabídka“). CAPRICORN R.E.D. přitom bude vycházet z údajů o místě Úklidu, které mu objednatel sdělí v rámci poptávkového formuláře. Tuto závaznou nabídku zašle CAPRICORN R.E.D. opět na adresu elektronické pošty objednatele uvedenou v poptávkovém formuláři nebo prostřednictvím online rozhraní na webové stránce.
  3. Smluvní vztah mezi CAPRICORN R.E.D. a objednatelem vzniká akceptací závazné nabídky CAPRICORN R.E.D. ze strany objednatele, kterou objednatel zašle na e-mail CAPRICORN R.E.D. uvedený pro ten účel v závazné nabídce nebo prostřednictvím online rozhraní na webové stránce. Objednatel není povinen přihlášku akceptovat, přičemž důvod neakceptování závazné nabídky není třeba sdělovat. V případě, že objednatel závaznou nabídku akceptuje, a to ve lhůtě, po kterou je nabídka platná, dochází mezi CAPRICORN R.E.D. a objednatelem k uzavření Smlouvy, a to ve znění závazné nabídky. V případě, že k akceptaci závazné nabídky CAPRICORN R.E.D. ze strany objednatele dojde až po lhůtě, po kterou je nabídka platná, je Smlouva uzavřena pouze v případě, že CAPRICORN R.E.D. po obdržení pozdní akceptace závazné nabídky tuto pozdní akceptaci ve lhůtě 7 dnů výslovně odsouhlasí, a to na adresu elektronické pošty objednatele uvedenou v poptávkovém formuláři nebo prostřednictvím online rozhraní na webové stránce. V případě, že tak CAPRICORN R.E.D. neučiní, Smlouva uzavřena není.
  4. Objednatel – spotřebitel souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Smlouvy. Náklady vzniklé objednateli při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy si hradí sám, přičemž výše těchto nákladů je dána smlouvou mezi objednatelem a jeho dodavatelem příslušných služeb. Uzavřená Smlouva bude archivována v elektronické podobě u CAPRICORN R.E.D. a CAPRICORN R.E.D. ji zašle objednateli kdykoli na jeho žádost.
  5. Objednatel má možnost v kterékoli fázi až do okamžiku akceptace závazné nabídky z jeho strany proces sjednávání Smlouvy ukončit. 
  6. Poptávku Úklidu je též možné dodat v elektronické podobě prostřednictvím e-mailu; ustanovení tohoto článku se v takovém případě uplatní obdobně. 
  7. Případné změny Smlouvy uzavřené v souladu s těmito VOP (včetně změny parametrů plnění, fakturace za Úklid apod.) jsou možné pouze na základě žádosti zaslané objednatelem společnosti CAPRICORN R.E.D. prostřednictvím online rozhraní na webové stránce, případně prostřednictvím e-mailu, a to pouze za podmínky, že CAPRICORN R.E.D. požadovanou změnu Smlouvy výslovně potvrdí na e-mail objednatele uvedený v poptávkovém formuláři nebo prostřednictvím online rozhraní na webové stránce. V případě, že CAPRICORN R.E.D. nepotvrdí změny Smlouvy, případně do okamžiku, než tak učiní, platí již uzavřená Smlouva ve znění, které bylo naposled řádně přijato dle těchto VOP. 
  8. Výjimkou z ustanovení 2.11 těchto VOP je změna:
  • fakturační adresy a kontaktní e-mailové adresy, které byly původně uvedeny v poptávkovém formuláři, kdy při změně fakturační adresy a kontaktní e-mailové adresy postačí prosté oznámení objednatele na e-mailovou adresu CAPRICORN R.E.D. učiněné alespoň pět pracovních dnů před tím, než má změna vstoupit v účinnost,
  • rozsahu Úklidu sjednaná na místě postupem dle čl. 6.3 těchto VOP.

CENA ZA ÚKLID A PLATEBNÍ PODMÍNKY

    1. Objednatel je povinen uhradit cenu za Úklid dle uzavřené Smlouvy, a to jedním z následujících způsobů, a to dle toho, který byl mezi stranami Sjednán:
      1. v hotovosti při podpisu předávacího protokolu před započetím Úklidu, nebo
      2. bezhotovostně převodem na účet CAPRICORN R.E.D. č. 2112895004/2700, a to na základě zálohové faktury, kterou mu CAPRICORN R.E.D. po akceptaci závazné nabídky vystaví, nebo
      3. platební kartou nebo pomocí jiných bezhotovostních elektronických platebních služeb nabízených na webové stránce.

CAPRICORN R.E.D. může v individuálním případě (a v závislosti na svém výlučném uvážení) akceptovat i jiný způsob platby.

  1. V případě bezhotovostní platby je závazek objednatele uhradit cenu za Úklid splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet CAPRICORN R.E.D.
  2. CAPRICORN R.E.D. vystaví objednateli daňový doklad/fakturu výlučně v elektronické podobě ve lhůtách stanovených zákonem, a to na adresu elektronické pošty objednatele uvedenou v poptávkovém formuláři nebo prostřednictvím online rozhraní na webové stránce. S tímto postupem objednatel výslovně souhlasí. 
  3. CAPRICORN R.E.D. je plátcem daně z přidané hodnoty. 
  4. V případě prodlení objednatele s úhradou ceny za Úklid je objednatel povinen zaplatit CAPRICORN R.E.D. smluvní pokutu ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení. Smluvní pokuta je splatná ve lhůtě deseti (10) dnů ode dne doručení výzvy objednateli k jejímu zaplacení.
  5. Ujednání o smluvní pokutě nevylučuje právo CAPRICORN R.E.D. na náhradu škody.
  6. V případě prodlení objednatele s úhradou ceny za Úklid mu CAPRICORN R.E.D. zašle předžalobní upomínku s výzvou k úhradě dlužné částky. V případě, že tak bude CAPRICORN R.E.D. nucena v důsledku nečinnosti objednatele učinit opakovaně, bude objednatel povinen uhradit CAPRICORN R.E.D. částku ve výši 500,- Kč za v pořadí druhou a dále každou další předžalobní upomínku s výzvou k úhradě dlužné částky, která mu bude ze strany CAPRICORN R.E.D., případně jejího právního zástupce, zaslána.

 

PRÁVA A POVINNOSTI PŘI PROVÁDĚNÍ ÚKLIDU 

    1. Objednatel je povinen na své náklady zajistit CAPRICORN R.E.D. následující podmínky nezbytné pro provádění Úklidu:
  • zdroj elektrické energie (zásuvka 230 V),
  • teplotu v místnostech kde se provádí Úklid alespoň 18 stupňů Celsia, ledaže se strany výslovně, alespoň formou e-mailu, dohodnou jinak,
  • zdroj tekoucí vody, studené i teplé, ledaže se strany výslovně, alespoň formou e-mailu, dohodnou jinak,
  • bezpečné prostředí, které nebude ohrožovat majetek CAPRICORN R.E.D. a zejména zdraví jeho pracovníků.

Objednatel souhlasí s tím, že náklady na odebrané energie (elektrická energie, voda, náklady na topení) nese sám a tyto mu nebudou ze strany CAPRICORN R.E.D. propláceny, ani nejsou zahrnuty v ceně za Úklid.

  1. V ceně za Úklid je zahrnuto: 
  • provedení Úklidu sjednaného místa, ve sjednaném rozsahu,
  • doprava do místa Úklidu,
  • čisticí prostředky, ledaže se strany výslovně, alespoň formou e-mailu, dohodnou jinak.
  1. Objednatel výslovně souhlasí s tím, aby byly služby Úklidu prováděny v den a čas sjednaný způsobem dle těchto VOP, a to i kdyby takový termín předcházel uplynutí lhůty pro odstoupení od smlouvy ve smyslu ust. § 1834 občanského zákoníku.

 

ZAHÁJENÍ ÚKLIDU

    1. Objednatel je povinen dostavit se ve sjednaný den a čas na místo Úklidu a zajistit pracovníkům CAPRICORN R.E.D. vstup do prostor, ve kterých má Úklid probíhat. Před započetím Úklidu bude sepsán předávací protokol o předání místa Úklidu, ve kterém je objednatel povinen upozornit pracovníky CAPRICORN R.E.D. zejména na následující okolnosti:
  • skryté závady místa Úklidu, které mohou ovlivnit náročnost Úklidu,
  • povrchy, které vyvolávají reakci při kontaktu s běžnými čisticími prostředky nebo vyžadují speciální péči, 
  • okolnosti, které jsou potenciálně zdrojem nebezpečí pro osoby provádějící Úklid,
  • zjevná poškození místa Úklidu.

Protokol bude dále obsahovat potvrzení o případné úhradě ceny za Úklid v hotovosti, pokud byl mezi stranami takový způsob úhrady ceny sjednán.

  1. Nebude-li objednatel, resp. jím pověřený zástupce na místě Úklidu ve sjednaný den a čas přítomen, je CAPRICORN R.E.D. oprávněna úklid provést za podmínky, že na základě dřívější spolupráce či dohody obou stran disponuje potřebnými klíči, kódy, či jinými prostředky nutnými ke vstupu do prostor, kde má být prováděn Úklid. K takovému vstupu do prostor Úklidu dává objednatel společnosti CAPRICORN R.E.D. výslovný souhlas. Předávací protokol bude v takovém případě na místě vypracován a podepsán pouze ze strany CAPRICORN R.E.D. s tím, že objednatel není oprávněn namítat nesprávnost údajů v něm uvedených, ledaže nesprávnost těchto údajů prokazatelně doloží. Současně platí, že CAPRICORN R.E.D. neodpovídá za škody způsobené v důsledku absence příslušných informací o místě Úklidu, zejména těch dle čl. 5.1 těchto VOP.
  2. V případě, že CAPRICORN R.E.D. nedisponuje potřebnými klíči, kódy, či jinými prostředky nutnými ke vstupu do prostor, kde má být prováděn Úklid, přičemž objednatel, resp. jím pověřený zástupce, se nedostaví na místo Úklidu ani do patnácti minut po sjednaném začátku Úklidu, je CAPRICORN R.E.D. oprávněna místo Úklidu opustit bez provedení Úklidu a požadovat po objednateli úhradu ceny za Úklid tak, jako by byl Úklid v plném rozsahu proveden.

 

ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

    1. Objednatel, který je spotřebitelem, má právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu, a to ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření Smlouvy. Pro účely uplatnění práva na odstoupení od Smlouvy musí objednatel o svém odstoupení od Smlouvy informovat CAPRICORN R.E.D. například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo e-mailem na adresu klara@vipuklid.cz, případně k tomu využít formulář pro odstoupení, který je k nalezení na webových stránkách. Odstoupí–li objednatel od Smlouvy podle věty prvé tohoto čl. 6.1 v době, kdy již došlo k zahájení Úklidu, může odstoupit od Smlouvy pouze v části, která doposud nebyla plněna, přičemž je povinen uhradit CAPRICORN R.E.D. poměrnou část ceny Úklidu odpovídající k okamžiku odstoupení provedené části Úklidu. Pokud dojde k odstoupení od Smlouvy podle ustanovení předchozích vět, CAPRICORN R.E.D. vrátí objednateli bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy CAPRICORN R.E.D. došlo oznámení o odstoupení od Smlouvy, zaplacenou cenu za Úklid, kterou CAPRICORN R.E.D. od objednatele obdržela, případně její poměrnou část určenou postupem dle tohoto článku 6.1 v případě, že k odstoupení od Smlouvy došlo po započetí provádění Úklidu. Pro vrácení zaplacené ceny za Úklid CAPRICORN R.E.D. použije stejný platební prostředek, který objednatel použil pro provedení úhrady ceny za Úklid, pokud objednatel výslovně neurčil jinak. 
    2. Objednatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy bez uvedení důvodu za podmínek následujících vět (ustanovení čl. 6.1 není dotčeno). Odstoupí-li od Smlouvy 14 a více pracovních dnů před započetím provádění Úklidu, je povinen uhradit odstupné ve výši 0 % ze sjednané ceny Úklidu (včetně DPH); odstoupí-li objednatel od Smlouvy nejpozději 7 pracovních dnů před započetím provádění Úklidu, je povinen uhradit odstupné ve výši 50 % ze sjednané ceny Úklidu (včetně DPH); odstoupí-li objednatel od Smlouvy nejpozději 2pracovních dnů před započetím provádění Úklidu nebo v den konání Úklidu, je povinen uhradit odstupné ve výši 100 % ze sjednané ceny Úklidu (včetně DPH). 
    3. CAPRICORN R.E.D. je oprávněna od Smlouvy odstoupit v případech stanovených právními předpisy. Nad jejich rámec je oprávněna odstoupit od Smlouvy (a neprovést Úklid) také v případě, že po dostavení se na místo Úklidu vyjde najevo, že informace poskytnuté objednatelem při uzavírání Smlouvy nebyly pravdivé, a to zejména pokud jde o:
  • velikost místa Úklidu,
  • stav místa Úklidu ve smyslu rozsahu jeho znečištění,
  • jiné okolnosti, které mohou mít významný vliv na provádění Úklidu.

V případě, že nastane situace popsaná výše, může CAPRICORN R.E.D. namísto odstoupení od Smlouvy společně s objednatelem učinit záznam do předávacího protokolu dle čl. 5.1 těchto VOP, přičemž v protokolu takovou skutečnost zaznamenají a upraví odpovídajícím způsobem cenu za Úklid. Stejným způsobem, tedy prostřednictvím záznamu do předávacího protokolu dle čl. 5.1 těchto VOP strany zaznamenají případné vícepráce provedené na základě požadavku klienta v době přítomnosti pracovníka CAPRICORN R.E.D. na místě Úklidu, kdy rovněž upraví odpovídajícím způsobem cenu za Úklid; není-li jiné dohody, uplatní se ceníkové ceny zveřejněné na webové stránce.

REKLAMACE, ODPOVĚDNOST ZA ŠKODU

    1. Pro případ, že Úklid neprobíhal dle Smlouvy a těchto VOP, je objednatel oprávněn Úklid reklamovat (dále jen „Reklamace“). 
      1. Objednatel je oprávněn uplatňovat Reklamace v souvislosti s poskytováním Úklidu prostřednictvím e-mailu na adresu klara@vipuklid.cz , případně oznámením zaslaným prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb na adresu sídla CAPRICORN R.E.D.
      2. V případě, že se strany v rámci Smlouvy nedohodnou jinak, bude vždy po skončení Úklidu mezi stranami sepsán předávací protokol. Pokud má objednatel k provedenému Úklidu jakékoliv výhrady týkající se zjevných nedostatků, je povinen uvést je v tomto předávacím protokolu. K později uplatněným reklamacím týkajícím se zjevných vad nebude brán zřetel. V případě že se objednatel k sepisu protokolu po skončení Úklidu nedostaví, platí, že nevytkl žádné zjevné vady Úklidu.
    2. CAPRICORN R.E.D. rozhodne o Reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení Reklamace. Reklamace, včetně odstranění nedostatků, musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění Reklamace, pokud se objednatel s CAPRICORN R.E.D. nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení Smlouvy. 
    3. Pokud CAPRICORN R.E.D. Reklamaci uzná za odůvodněnou, zajistí na vlastní náklady nápravu. Nápravu je CAPRICORN R.E.D. oprávněna zajistit zejména poskytnutím slevy z ceny za Úklid nebo vrácením ceny za Úklid.  Pokud CAPRICORN R.E.D.  vyhodnotí Reklamaci jako neoprávněnou, bez odkladu o tom reklamujícího informuje s příslušným odůvodněním.
    4. Vystupuje-li objednatel vůči CAPRICORN R.E.D. jako spotřebitel, platí pro rozsah jeho práv z případného vadného plnění CAPRICORN R.E.D. následující ustanovení (a to nad práva, která mu dává čl. 7.1 – 7.3).
      1. CAPRICORN R.E.D. odpovídá, že poskytované služby nemají při poskytnutí vady. CAPRICORN R.E.D. zejména odpovídá za to, že v době, kdy objednatel služby čerpá, (i) mají služby vlastnosti, které si objednatel se CAPRICORN R.E.D. ujedná, a chybí-li ujednání takové vlastnosti, pak vlastnosti, které CAPRICORN R.E.D., případně výrobce součásti služeb popsali nebo které objednatel očekával s ohledem na povahu služeb na základě reklamy, (ii) se poskytované služby hodí k účelu, který pro jejich použití CAPRICORN R.E.D. uvádí nebo ke kterému se služby tohoto druhu obvykle používají, (iii) poskytované služby odpovídají jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy, (iv) služby jsou v odpovídajícím objemu, a (v) služby vyhovují požadavkům právních předpisů.
      2. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od čerpání služeb, má se za to, že služba byla vadná již při čerpání.
      3. Objednatel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u poskytnutých služeb v době dvaceti čtyř měsíců od čerpání služeb. Práva z vadného plnění však objednateli nelze přiznat, neoznámí-li vady CAPRICORN R.E.D. bez zbytečného odkladu poté, kdy je zjistil nebo při náležité pozornosti měl zjistit, nejpozději však do dvou let od čerpání služeb, přičemž ve vztahu ke zjevným vadám se i zde aplikuje ust. 7.1.2. těchto VOP.
      4. Požádá-li o to objednatel, potvrdí mu CAPRICORN R.E.D. v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají její povinnosti v případě vadného plnění. Jedná-li se o zboží, které je součástí čerpaných služeb, má CAPRICORN R.E.D. povinnosti z vadného plnění nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce zboží. V potvrzení CAPRICORN R.E.D. uvede i své jméno, sídlo a identifikující údaj, popřípadě i další údaje potřebné ke zjištění její totožnosti. Je-li to potřebné, vysvětlí CAPRICORN R.E.D. v potvrzení srozumitelným způsobem obsah, rozsah, podmínky a dobu trvání své odpovědnosti i způsob, jakým lze uplatnit práva z ní plynoucí. V potvrzení CAPRICORN R.E.D. zároveň uvede, že další práva objednatele, která se k poskytování služeb vážou, nejsou dotčena. Potvrzení lze nahradit dokladem o poskytování služeb obsahujícím uvedené údaje.
      5. Nemají-li poskytnuté služby vlastnosti stanovené v čl. 7.4.1, může objednatel požadovat nové poskytnutí služeb bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené; pokud se vada týká pouze součásti poskytnutých služeb, může objednatel požadovat nové poskytnutí jen této součásti; není-li to možné, může odstoupit od Smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má objednatel právo na bezplatné odstranění vady.
      6. Právo na nové poskytnutí služeb nebo jejich součástí má objednatel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže služby řádně využít pro opakovaný výskyt vady po nápravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má objednatel rovněž právo odstoupit od Smlouvy.
      7. Neodstoupí-li objednatel od Smlouvy nebo neuplatní-li právo na nové poskytnutí služeb nebo jejich součástí bez vad nebo na jinou nápravu vad, může požadovat přiměřenou slevu. Objednatel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu CAPRICORN R.E.D. nemůže znovu poskytnout služby nebo jejich součást bez vad nebo zajistit jinou nápravu vad, jakož i v případě, že CAPRICORN R.E.D. nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by mu zjednání nápravy působilo značné obtíže.
      8. Práva z vadného plnění objednateli nenáleží, pokud před čerpáním služeb věděl, že služby mají vadu, anebo pokud vadu sám způsobil.
      9. Uplatní-li objednatel právo z vadného plnění, potvrdí mu CAPRICORN R.E.D. v písemné formě, kdy právo uplatnil, co je obsahem Reklamace, jaký způsob vyřízení Reklamace požaduje, jakož i provedení nápravy a dobu jejího trvání. CAPRICORN R.E.D. je dále povinna vydat objednateli potvrzení o datu a způsobu vyřízení Reklamace, včetně potvrzení o provedení nápravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí Reklamace.
      10. Dochází-li v rámci poskytování služeb k prodeji zboží, platí ustanovení tohoto čl. 7.4 obdobně. Termín „čerpání služeb“ odpovídá termínu „převzetí zboží“. Připouští-li to povaha koupě, má objednatel právo, aby zboží bylo před ním překontrolováno nebo aby byly předvedeny jeho funkce. Na zuživatelném zboží je vyznačena doba nejkratší trvanlivosti, popřípadě, u zboží podléhajícího rychlé zkáze, doba, po kterou lze zboží použít. Je-li na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít, platí, že se jedná o záruku za jakost v udané délce. Má-li zboží vadu, která nebrání jeho užívání k určenému účelu, lze ho prodat jen za nižší cenu, než je obvyklá cena bezvadného zboží; CAPRICORN R.E.D. objednatele upozorní, že zboží má vadu a o jakou vadu se jedná, není-li to zřejmé již z povahy prodeje. Má-li zboží vadu, z níž je CAPRICORN R.E.D. zavázána, a jedná-li se o zboží prodávané za nižší cenu nebo o zboží použité, má objednatel místo práva na výměnu zboží právo na přiměřenou slevu.
    5. Smluvní strany si odpovídají za škodu dle obecných právních předpisů. Současně platí, že CAPRICORN R.E.D. odpovídá za škodu způsobenou objednateli prostou nedbalostí (tj. nikoliv hrubou nedbalostí či úmyslně) do maximální výše 2.000.0000,- Kč.

 

OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

    1. Vzájemná práva a povinnosti stran týkající se ochrany osobních údajů jsou upraveny v samostatném dokumentu označeném jako „Zásady zpracování a ochrany osobních údajů“.

 

ŘEŠENÍ SPORŮ

    1. Vzájemné spory mezi CAPRICORN R.E.D. a objednatelem řeší obecné soudy.
    2. Objednatel, který je spotřebitelem, má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu ze Smlouvy. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou dostupné na webových stránkách www.coi.cz.
    3. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s protistranou vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u protistrany poprvé.
    4. Objednatel – spotřebitel má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.
    5. CAPRICORN R.E.D. se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporů s objednatelem – spotřebitelem, pokud je spotřebitel neodmítne. 
    6. Postupy označené výše nejsou mediací dle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci, v platném znění, ani rozhodčím řízením podle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů, v platném znění, a jejich využitím není dotčeno oprávnění stran obrátit se se svým nárokem na Českou obchodní inspekci či na soud.
    7. Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.
    8. Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).

ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

    1. Pokud vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. 
    2. Je-li některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
    3. Odesláním poptávkového formuláře prostřednictvím webové stránky potvrzuje objednatel souhlas s těmito VOP.
    4. Tyto VOP nabývají účinnosti dne 1.8.2022.

 

CAPRICORN R.E.D., s.r.o.